[Interview] Erik Wiese (Blauw Gras) over Malibu-campagne

  • Bureaus
  • 1 jul 2016 @ 09:21
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • MobileInterviewCreatie

Creatief digitaal bureau Blauw Gras koos dit jaar voor een herpositionering. Ook lanceerde het Amsterdamse bureau vorige week een campagne voor Malibu. Wij spreken Erik Wiese, Mede-oprichter & Creative Director van Blauw Gras.

Jullie gaan vanaf nu het begrip ‘mensenmerken’ lading geven. Leg eens uit! 

Door alle digitale ontwikkelingen zijn merken in staat om dichter bij de mens te komen. Ons doel is om vanuit de broekzak (mobile), via de vingers (interactie / engagement) in het hoofd en hart te komen. Hoe? Door op het juiste moment optimale relevantie te bieden in de digitale leefwereld van de doelgroep. Merken zijn onderdeel en in veel gevallen zelf initiator van conversaties geworden. Daarom geloven wij in de kracht van ‘mensenmerken’. Mensenmerken durven menselijk gedrag te vertonen, vanuit hun persoonlijkheid. Ze converseren, informeren, inspireren, activeren en interesseren. Op deze manier wordt écht betrokkenheid en impact gerealiseerd.  

<p><br/> <strong>Welke digitale ontwikkelingen bedoel je precies? </strong></p> </div> <div> <p>Het vraagstuk 'ik wil iets met Facebook' is veranderd naar 'ik wil een geïntegreerde social media aanpak'. We hebben ons als bureau ontwikkeld tot een sterk strategische partner, en denken mee op alle digitale touchpoints. Social media blijft voor Blauw Gras de basis, de heilige graal. Maar de scope is nu simpelweg breder. </p> <p>Wij zijn altijd op zoek naar de sweetspot tussen de thematiek van het merk en de leefwereld van de doelgroep. De basis van Blauw Gras is een combinatie van strategie en creativiteit. Dit bredere perspectief - van social bureau naar creatief digitaal bureau) - en de klantvraag naar een geïntegreerde aanpak maakt dit een hele logische keuze.  </p> <p><strong>Waar uit deze herpositionering zich in? </strong></p> </div> <div> <p>In alles! Bij ons is iedereen mens. Geen medewerker, geen klant, maar mens. Zoals je in onze <strong><a data-cke-saved-href='http://www.blauw-gras.com/' href='http://www.blauw-gras.com/' target='_blank'><font color='#0066cc'>uitingen</font></a></strong> kan zien, staan overal onze mensen centraal. Je menselijke kant is essentieel om verbinding te realiseren - ook als merk! Zie het als practise what you preach.</p> <p><strong>Kun je iets meer vertellen over de zomercampagne #BecauseSummer voor Malibu? Welke middelen hebben jullie ingezet?</strong></p> </div> <div> <p>Malibu drink je met vrienden voorafgaand aan een avondje stappen. Voorpret is hierin een centraal thema. Dit inspireerde ons om heel Nederland alvast in zomerse sferen te laten komen. Malibu daagt haar fans uit om alvast mixjes klaar te zetten voor jezelf en 5 vrienden op Curaçao. Eén van de speerpunten was shareability (delen, vrienden, samen). Deze komt sterk naar voren binnen dit concept. Neem vooral eens een kijkje op <strong><a data-cke-saved-href='http://www.becausesummer.nl/' href='http://www.becausesummer.nl/' target='_blank'><font color='#0066cc'>www.becausesummer.nl</font></a></strong>. Blauw Gras is verantwoordelijk geweest voor strategie, concept, creatie en productie. </p> <p><strong>Jullie hebben meer campagnes voor Pernod Ricard gedraaid, welke waren deze?</strong></p> <p>We zijn begonnen met twee activaties voor Absolut, rondom Amsterdam Dance Event. Dit verliep goed waardoor we ook uitdagingen voor Jameson, Havana Club, The Glenlivet, Chivas Regal en nu dus Malibu kregen. Geweldige merken, met allemaal een eigen identiteit. We kijken daarom ook enorm uit naar de verdere samenwerking! </p> </div> <div> <p><strong>Wat is het laatste nieuws bij Blauw Gras?</strong></p> </div> <div> <p>Binnen nu en 3 maanden starten er 9 nieuwe toppers bij Blauw Gras. Daarnaast een aantal nieuwe accounts, waaronder Heineken International. Zij hebben ons uitgedaagd om de offline experience van de Heineken Experience online tot leven te wekken. Een geweldige uitdaging! Verder veel nieuwe concepten en campagnes voor Kwekkeboom, Absolut, Struik, Jameson en Fair Trade Original.  </p> <p>In het najaar staat een verhuizing op de agenda aangezien we uit ons jasje groeien. Tips voor een mooi nieuw onderkomen zijn meer dan welkom! </p> <p><strong><a data-cke-saved-href='http://www.blauw-gras.com/' href='http://www.blauw-gras.com/' target='_blank'><font color='#0066cc'>www.blauw-gras.com</font></a></strong></p> </div>

Welke digitale ontwikkelingen bedoel je precies? 

Het vraagstuk 'ik wil iets met Facebook' is veranderd naar 'ik wil een geïntegreerde social media aanpak'. We hebben ons als bureau ontwikkeld tot een sterk strategische partner, en denken mee op alle digitale touchpoints. Social media blijft voor Blauw Gras de basis, de heilige graal. Maar de scope is nu simpelweg breder. 

Wij zijn altijd op zoek naar de sweetspot tussen de thematiek van het merk en de leefwereld van de doelgroep. De basis van Blauw Gras is een combinatie van strategie en creativiteit. Dit bredere perspectief - van social bureau naar creatief digitaal bureau) - en de klantvraag naar een geïntegreerde aanpak maakt dit een hele logische keuze.  

Waar uit deze herpositionering zich in? 

In alles! Bij ons is iedereen mens. Geen medewerker, geen klant, maar mens. Zoals je in onze uitingen kan zien, staan overal onze mensen centraal. Je menselijke kant is essentieel om verbinding te realiseren - ook als merk! Zie het als practise what you preach.

Kun je iets meer vertellen over de zomercampagne #BecauseSummer voor Malibu? Welke middelen hebben jullie ingezet?

Malibu drink je met vrienden voorafgaand aan een avondje stappen. Voorpret is hierin een centraal thema. Dit inspireerde ons om heel Nederland alvast in zomerse sferen te laten komen. Malibu daagt haar fans uit om alvast mixjes klaar te zetten voor jezelf en 5 vrienden op Curaçao. Eén van de speerpunten was shareability (delen, vrienden, samen). Deze komt sterk naar voren binnen dit concept. Neem vooral eens een kijkje op www.becausesummer.nl. Blauw Gras is verantwoordelijk geweest voor strategie, concept, creatie en productie. 

Jullie hebben meer campagnes voor Pernod Ricard gedraaid, welke waren deze?

We zijn begonnen met twee activaties voor Absolut, rondom Amsterdam Dance Event. Dit verliep goed waardoor we ook uitdagingen voor Jameson, Havana Club, The Glenlivet, Chivas Regal en nu dus Malibu kregen. Geweldige merken, met allemaal een eigen identiteit. We kijken daarom ook enorm uit naar de verdere samenwerking! 

Wat is het laatste nieuws bij Blauw Gras?

Binnen nu en 3 maanden starten er 9 nieuwe toppers bij Blauw Gras. Daarnaast een aantal nieuwe accounts, waaronder Heineken International. Zij hebben ons uitgedaagd om de offline experience van de Heineken Experience online tot leven te wekken. Een geweldige uitdaging! Verder veel nieuwe concepten en campagnes voor Kwekkeboom, Absolut, Struik, Jameson en Fair Trade Original.  

In het najaar staat een verhuizing op de agenda aangezien we uit ons jasje groeien. Tips voor een mooi nieuw onderkomen zijn meer dan welkom! 

www.blauw-gras.com

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken